Genrep - Idol (Karlstad)


Mm.. Kom nästan precis hem och har just bäddat ner mig i sängen.

Har vart i Löfbergs lila arena i Karlstad och kollat genrepet inför idol imorgon kväll :)

Alla deltagare gjorde otroliga framträdanden.

Tema - Klassiker

Andreas Weise har väl visat framtassarna sen dag ett och inte ens försökt att smyga undan från strålkastarljuset under hela idol-tiden, men jag har inte riktigt orkat med honom, han har vart för.. Hmm.. Klämkäck (?!) för mig.
Men jag erkänner när jag har fel.
Jag ber om ursäkt till bäste herr Weise, för att jag inte tidigare sett vem han är.
Jag har nämligen upptäckt att Herr Weise både sjunger otroligt bra och är en riktig showartist, temat passade honom som handen i handsken. . Han gjorde Celebration - Kool & the Gang och sen extranumret She's A Lady - Tom Jones, båda låtarna är ju sådana låtar som verkligen fastnar i huvudet och man kan gå och nynna på i evigheter. Han gör det bra och extranumret var kul att se, det var fyra dansare med, så det blev ett riktigt trevligt nummer.

Jay Smith's första låtval var Fly Me To The Moon - Frank Sinatra. Det var verkligen ett annorlunda låtval men han gjorde det finfint. Men jag tycker att Jay gjorde sitt extranummer, Like a prayer - Madonna, riktigt, riktigt bra. Hoppas det låter lika bra, om inte bättre imorgon.

Linnea Henriksson, denna Linnea.. Hon bara strålar av liv o rörelse och hennes röst är helt klart speciell. Hon glänsde och glittrade när hon sjöng I Can't Help Myself (Sugar Pie, Honey Bunch) - The Four Tops. Hon är ett riktigt charmtroll. Som extranummer så gjorde hon ABBA - The winner takes it all. Lät inte riktigt som Linnea till en början men det kom allt krypande senare i låten. Bra gjort i vilket fall.

Olle Hedberg's första låtval var Let's Dance - David Bowie. Låten är klämig men jag tycker att Olle rör sig för lite på scenen, känns nästan lite tråkigt.
Olle's version av Elton Johns - Your song var riktigt bra, men jag saknade hans gitarr, den skulle gjort hela uppträdandet mycket bättre. Man fick nån speciell känsla när han sjöng denna låten och jag hoppas han levererar riktigt imorgon.

Minnah Karlsson gjorde Always On My Mind - Willie Nelson. Det kändes gnälligt på nåt sätt, samtidigt som Minnah sjunger bra. Jag kan inte riktigt bestämma mig när det gäller henne. Jag hoppas att det låter bättre imorgon. Som exranummer sjöng hon I'm So Excited - Pointer Sisters. Det var mer fart och fläkt på detta nummer, men hon skulle vinna mer på att le lite bland sjungandet. Låten är pigg och glad men Minnah verkar inte hänga med riktigt.




Både Olle och Jay har ju röster som är sådär riktigt härliga och lugnande. Man trivs med det mesta om man får ha sån musik i öronen, man kan liksom drömma sig bort lite.

Idol blir tuffare o tuffare.. Jag kan faktiskt inte säga vem jag tycker borde åka hem efter att ha sett genrepet.




Dagens överraskning var ju i slutet av genrepet, de flesta människor hade börjat att gå hem och arenan började bli tom och då sluter, Linda, Daniel, Geir och Elin upp med de andra idolerna och Andreas Carlsson och sjunger unicef-låten All i need is you. Riktigt kul att lyssna på :)

Den låten är riktigt bra.




Köp låten här!

Pengarna går till en bra sak ;)




Tack TV4 för en fantastiskt rolig kväll :)



God natt alla.

Kärlek.

//Miss A



Kommentarer
Postat av: Anonym

Olle tkr jag är bra! :)

2010-11-24 @ 21:31:13
URL: http://lindahmikaelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0